...:::انجمن مهندسی مدیریت پروژه:::...

براي مشاهده بهتر موضوعات از فيلتر شكن استفاده كنيد

نحوه نوشتن برنامه کسب و کار
ساعت ۳:٤٦ ‎ب.ظ روز یکشنبه ۱۳۸٩/۳/٢   کلمات کلیدی: نحوه نوشتن برنامه کسب و کار ،کسب و کار

 

 

برنامه کسب و کار یا طرح توجیهی برای یک پروژه یا فعالیت تجاری در هر سازمان اقتصادی بزرگ و شرکت کوچکی به عنوان یک سند اصلی تلقی می شود که مقیاسی خواهد بود برای کارمندان و مدیران تا به‌واسطه آن بتوانند میزان موفقیت‌های خود و شرکت را بسنجند و برای فعالیت های آتی خود تصمیم گیری کنند. این برنامه بر اساس توانایی‌های شرکت در نیروی انسانی، تجهیزات و سرمایه تهیه می شود.

به عنوان مثال داشتن یک برنامه کسب و کار مناسب هنگام ارایه تقاضای دریافت وام ازموسسات اعتباری همچون بانک ها نقش موثری در تصمیم گیری آنها برای حمایت از شرکت شما و پروژه های در دست اجرای شما دارد. در ادامه با اطلاعات مورد نیاز برای تهیه یک برنامه کسب و کار آشنا می شویم.

مباحثى که در این مقاله اورده شده به شرح زیر می باشد:

 خلاصه مدیریتی

شرح مختصری از چگونگی آغاز به کار شرکت

اهداف شرکت شما

سوابق گروه مدیریتی

خدمات یا محصولاتی که در طرح شما پیشنهاد شده

کشش بازار برای کالاها و خدمات شما

استراتژی بازاریابی

براى مطالعه باقى مطلب به ادامه مطالب مراجعه فرمایید ...!  

نویسنده: فرنود حسنی

منبع: مجله موفقیت

   

ادامه مطلب